close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הוצאת דרכון ספרדי עם ליווי מקצועי

מערכת שורשכח אב, תשפ18/08/2020

לכל יהודי שהינו צאצא למגורשי ספרד עומדת הזכות לבקש ולקבל דרכון מקומי

תגיות:

לפני מספר שנים נפל דבר: השלטונות הספרדיים החליטו לתקן עוול היסטורי שנעשה ליהודים. לכל יהודי שהינו צאצא למגורשי ספרד עומדת הזכות לבקש ולקבל דרכון מקומי. הוצאת דרכון ספרדי לא מחייבת את המבקש לוותר על האזרחות הישראלית. אין צורך להתגורר בספרד דווקא וגם לא צריכים להוכיח שקיים מעסיק ספרדי שמוכן להעסיק אתכם. מי שמקבל את הדרכון יכול לבחור האם להישאר להתגורר בישראל, האם לנסוע לתקופות רצויות לספרד או לכל מדינה אחרת באירופה. האזרחות האירופית מאפשרת לשהות בחו"ל כמה שרוצים, אפשר ללמוד באירופה במוסדות לימוד בעלי אופי יהודי מסורתי או לרכוש

מקצוע או ידע מכל סוג שהוא. רוצים להחזיר עטרה ליושנה ולהתחבר לשורשים היהודיים – ספרדיים? נסביר על התהליך, כפי שנעשה עם ליווי מקצועי.

פגישה ראשונית לבדיקת זכאות
זה דבר אחד לדעת שאתם או אתן שייכים לקהילה המכובדת של יהדות ספרד הקדומה וזה דבר שונה לגמרי, להצליח להוכיח את היותכם נצר למגורשי ספרד. על מנת להתחיל בתהליך של הוצאת דרכון ספרדי, כדאי ראשית כל לפנות למומחים. המומחים הללו יהיו עורכי דין המתמחים בהוצאת דרכונים זרים (עם ניסיון ספציפי בדרכונים ספרדיים). מקובל כי בפגישה ראשונית עם עורך הדין, תישאלו מגוון שאלות ותיעשה בדיקת זכאות, על מנת להעריך את סיכויי הצלחה. בין היתר, כדאי להצטייד במסמכים ישנים שיש ברשות המשפחה, אם ישנם כאלה. לאחר שתקבלו הסבר מפורט על התהליך, תוכלו להחליט אם יוצאים לדרך.

האם יש "חותמת" של זהות ספרדית
למרות שלכאורה לא קיימת חותמת של זהות ספרדית רשמית, שהרי אין מדובר בתעודת כשרות, מסתבר שהאמת מפתיעה. ניתן על מנת להגדיל את הסבירות לקבלת דרכון מספרד, לנסות להשיג מסמכים רלוונטיים. משרד עורכי דין שמעניק ליווי מקצועי בתהליך מכיר את כל הפרוצדורות. בעזרת קשר הדוק עם קהילות יהודי ספרד או רבנים מקומיים אפשר לקבל אישורים שמהווים אסמכתא חשובה. בנוסף, לפעמים אפילו לשם המשפחה יש ניחוח של קהילת ספרד. במידה רבה, אלה הן חותמות ברורות לזהות ספרדית. כמובן, מסמכים כגון תעודות עולה, כתובה של ההורים, ידע בשפה הספרדית או ב"יהודית ספרדית" (שפת הלדינו) יכולים להיות כולם בעלי משמעות רבה.

מדוע נדרש הליווי המקצועי
דרכון של ספרד מאפשר לכל המעוניין בכך להתגורר באירופה, לנסוע למדינות שונות לצרכי עסקים, לצרכי לימוד, לרכישת נכסים. הליווי המקצועי להוצאת הדרכון חשוב מפני שללא מסמכים נאותים, ללא הגשת בקשה בצינורות המקובלים, לא יאשרו את הבקשה לאזרחות. ליווי מקצועי של עורך דין שעוסק מדי יום בטיפול בבקשות אזרחות, מאפשר לחסוך זמן ואי נוחות. כל המסמכים מגיעים לגורמים הנכונים, כל הבקשות ממולאות היטב, עם כל ההתייחסויות והמסמכים הנדרשים. על מנת שלא "ללכת לאיבוד" בסבך הבירוקרטי, טוב שיהיה מישהו לצידכם שמכיר היטב את התהליך, מראשיתו ועד סופו, עם הוכחות הצלחה בהשגת דרכון ספרדי מקומי.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה